niedziela, 9 marca 2014

22. Ideał

Witajcie! Jak minął weekend? Mi bardzo dobrze i zdecydowanie za szybko - co skutkuje tym, że piszę dopiero dziś, dopiero teraz. Było fantastycznie, tyle powiem. Z okazji wczorajszego święta dostałam mnóstwo kwiatków i nie tylko. Uwielbiam - nic dodać, nic ująć. <3
Dziś postanowiłam się zastanowić nad IDEAŁEM. Każdy z nas ma jakiś ideał w głowie. Każdy do pewnego ideału dąży. Chcemy być lepsi, poprawiać się, ciągle szukamy w sobie czegoś, co nie jest zgodne z obrazem perfekcji w naszej głowie - oczywiście aby to poprawić.
Ja również tutaj nie odstaję od reszty. Mam w głowie ideał faceta - fizyczny, którego pewnie nigdy nie spotkam, a nawet jeśli, to i tak nie zamienię go na mojego chłopaka (już słyszę hejty typu TWÓJ CHŁOPAK POWINIEN BYĆ DLA CIEBIE IDEAŁEM. Tak jest, jeśli chodzi o charakter, to jaki jest i ogólny całokształt, ale przecież oczy nacieszyć można, tak? Można.).
 Kolejny ideał, to ideał wyglądu do którego dążę. Wiadomo, o gustach się nie dyskutuje, bo każdemu podoba się coś innego. Nie rzucam się też z motyką na słońce i nie marzę o wzroście przekraczającym 180 cm, bo tyle mogę mieć tylko w szpilkach (przynajmniej mogę nosić szpilki...). Nie siedzę też przed lustrem ze łzami w oczach, bo nie wyglądam "tak jak ta pani z okładki". Przecież nie o to chodzi, żeby wyglądać "tak jak" ktoś tam. Każdy z nas jest inny, oryginalny i to w sobie powinniśmy odnaleźć TO COŚ czego inni nie mają. Więc na czym polega to moje dążenie do ideału? Otóż dbam o siebie, ćwiczę, aby osiągnąć sylwetkę z której będę mogła być dumna na plaży i takie tam sprawy. Za nic w świecie nie próbuję się do kogoś upodobnić. Bo po co? Całe życie mówię sobie, że jestem wyjątkowa, jedyna taka (ale nie idealne, nie mylić pojęć). Tak samo jest na pewno z Wami. Każdy jest inny, a tym samym wyjątkowy pod pewnym względem.
Ogólnie rzecz biorąc zawsze dzielę IDEAŁ na wygląd i charakter czy też umiejętności lub inne. Dlaczego? Moim zdaniem ideał absolutny nie istnieje. Nie chodzi mi tutaj o postać, którą za ideał uznaliby wszyscy, bo to niemożliwe (w sumie też się zgadza z moim stwierdzeniem, ale nie o to chodzi). Jak już pisałam wyżej - każdemu podoba się coś innego, każdy skupia się na innych rzeczach. Ideał absolutny, to dla mnie perfekcja pod każdym względem. KAŻDYM. Miałam kiedyś "pana idealnego", który okazał się dupkiem. Od tego czasu stwierdziłam, iż ideały są przereklamowane. Albo ktoś Ci się podoba i okazuje się frajerem, albo ktoś jest świetny z charakteru, ale brak mu do perfekcji fizycznej (co osobiście uważam, za mniej ważne, bo wygląd można dopracować, zmienić. Z charakterem człowieka, powiedziałabym, że raczej jest ciężko). Tutaj właśnie IDEALNIE pasuje powiedzenie "nie oceniaj książki po okładce". Kiedyś doszłam też do wniosku, że gdy ktoś nam się bardzo podoba, to idealizujemy go na siłę, jeśli chodzi o charakter i to za wszelką cenę. Dopiero z perspektywy czasu dostrzegamy, jaka dana osoba była na prawdę.
Podsumowując powiem tylko tyle, że czasem lubię sobie pożartować, że jestem idealna, dowartościować się na kilka sekund i pośmiać się z tego. Jednak w głębi duszy utwierdzam się w przekonaniu, że nikt nie jest idealny, za to każdy jest wyjątkowy i tego się będę trzymać już zawsze.
To na tyle. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Cześć!! :)

32 komentarze:

  1. . świetny blog . obserwuję już i liczę na to samo :)

    paulinandme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post ;)) naprawdę bardzo fajnie piszesz ;)

    http://this-is-my-life-s.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. super piszesz, może wspólna obserwacja?
    zapraszam jak chcesz to pisz u mnie i do dzieła:)

    http://kinga-kingaa2500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny ciekawy post :) Podziwiam, że masz tyle pomysłów :)
    www.momentforme89.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż... ideał, no każdy ma go w głowie. Ideał chłopaka, dziewczyny, swojej własnej figury.
    Zdaję sobie sprawę że nic nie jest idealne ale swoje ideały w głowie posiadam. Ideał chłopaka... ideał mnie... ideał wymyślonej przeze mnie Ayuny. Nie wydaje mi się by to było coś złego, chodź z drugiej strony nie powinno życ się ideałami :)
    pozdrawiam ciepło :)
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze to wierzyć w swoje wartości, kiedy w to uwierzymy będziemy idealni dla samych siebie - dla nikogo więcej nie musimy :)
    Pozdrawiam! :*
    www.katee-m.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  7. czy istnieje ideał? Nie! bo każdy ma inne spojrzenie na ideał, dla każdego co innego jest ważne i dla tego trudno mówić o ideałach. Na pewno są ludzie wybitni, wielcy ale czy są idealni? Moja teoria jest taka: ludzie mają tyle samo wad co zalet a my szukamy takiego, zalety dla nas sa bardzo ważne a z wadami jesteśmy wstanie sobie poradzić i to wszystko :)
    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nice pics! Love these styles! They all look genius!
    Thanks for your sharing and posting!
    Have a nice day!


    http://www.aekk.com

    OdpowiedzUsuń
  9. również obserwuję :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie przekonania do zaprzestania dążenia do ideału jakoś nie przekonują. Oczywiście nie chodzi o to, że przez całe życie być cieniem samego siebie, blokowanym przez masę kompleksów, ale pomyśl sama: kim byśmy byli, gdybyśmy ciągle stali w miejscu? Gdybyśmy już na wstępie zadowalali się tym, co mamy i jacy jesteśmy? Trzeba się zmieniać. Nie twierdzę, że od razu i skrajnie, że z nacisku innych, presji próżnego otoczenia czy pustej chęci upodobnienia się do kogoś, kto idealny jest tylko z pozoru. Ale nie można przestać podnosić sobie poprzeczki - obojętnie, czy w dążeniu do lepszego wyglądu, czy z bycia lepszym z charakteru. Przecież nic nie osiągnie się staniem w miejscu.
    Takie jest moje zdanie, każdy ma inne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi mi o stanie w miejscu, tylko o to, żeby nie zacząć siebie nienawidzić gdy będziemy zapatrzeni w 'tych idealnych'. Również uważam, że należy stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej. ;)

      Usuń
  11. dążenie do ideału to zmiany na lepsze . . . bo w końcu ideał to jeest coś lepszego... jednak myślę, że o ideale możemy mówić tylko o samym sobie, bo jeśli dążymy do ideału ukochanej osoby jest to przeistaczanie się w bycie marionetką . . . także jeśli chcesz być ideałem dla kogoś bądź nim dla siebie same :)
    I chciałabym skorzystać jako, że już tu jestem i zaprosić Cię do zalOoOokania do mnie :) jeśli byś chciała zostać na dłużej byłoby mi niezmiernie miło :) w tym stopniu, że bym się odwdzięczyła z wielką radością!
    miłego tygodnia, nareszcie przyszła wiosna!!!! :))))))))))))

    pozdrowienia z Hiszpanii
    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze sobie powtarzam, że nie muszę się nikomu podobać, ważne, że ja jestem zadowolona z siebie. :)
      Dziękuję i również życzę miłego. :)

      Usuń
  12. Świetny post! Piszesz bardzo mądrze :D

    oli-olli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie piszesz, ja od jakiegoś czasu dążę do ideału, ale tego wewnętrznego, duchowego jeśli tak to można w ogóle nazwać. Wynika to z różnych moich przemyśleń, poszukiwań sensu życia, jakoś bardziej od nieidealnego ciała zaczęły mnie razić moje wady, na którymi chcę pracować i dążyć do idealnej Miłości, do idealnego wewnętrznego spokoju :).

    OdpowiedzUsuń
  14. dziekuje ci bardzo za wizyte i mily komentarz :+
    http://zielonoma.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny blog:)
    Jeśli masz chwilkę czasu i ochotę to zapraszam:)
    http://damarce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam takie samo zdanie na ten temat co ty .
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam Twój post i momentami, a raczej w większości odczuwała, jakbym to ja napisała. Zgadzam się!
    Zapraszam do siebie http://siuliksiluk.blogspot.com/
    Fajna muzyka, jak to dodać ? Dopiero zaczynam blogować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie ma ideałów, każdy ma wady. Można stwierdzić jednak, że każdy jest wyjątkowy i niepowtarzalny c;

    juliettexoxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Powiem Ci tak moja starsza siostra czeka na ideał, na tego jedynego księcia z bajki i tak na prawdę przepuszcza wszelkie możliwe okazje znalezienia prawdziwej miłości. Myślę, że człowiek dąży do ideału z egoistycznych pobudek. Często idealizujemy siebie więc czemu by nie innych ludzi i to nas gubi. Dla mnie ideałem jest pokochanie drugiego człowieka ze wszystkimi wadami i ułomnościami, nie jestem idealna i nie oczekuję tego od innych :) Nie tak dawno do tego doszłam ;)
    Pozdrawiam,
    coffeeinpoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że czekając na ideał, możemy przegapić w życiu to co na prawdę ważne i piękne.

      Usuń
  20. Hej! Wraz z przyjaciółką jesteśmy świeżo upieczonymi blogerkami. Byłybyśmy ogromnie wdzięczne za odwiedziny. Gorąco zapraszamy! Obserwuję!

    Ps. Oczywiście, że ideałów nie ma. Każdy ma wady, zalety, które możemy pokochać, stać się częścią drugiej osoby. Wtedy może być to NASZ ideał.

    www.lightisland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Im jestem starsza, tym bardziej pozwalam sobie być mniej idealną. Albo po prostu się mniej przejmuję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie ma ideałów. A nawet jeśli jakiś jest musi być szalenie nudny:> Uważam,że często wady drugiej osoby sprawiają, że staje się ona "ideałem" :>

    OdpowiedzUsuń
  23. zgadzam się w 100 procntach ztym co napisałaś :
    Obs za obs ? slodkieslodkieczary.blogspot.com
    Jeśli polubisz : https://www.facebook.com/pages/S%C5%82odkies%C5%82odkieczary/508516302558214 to ja zaobserwuje cię z trzech kont :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uważam, że nie ma osób idealnych. Każdy ma jakiś mankament w sobie :)


    http://caaarolyn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja przyjaciółka w ramach pracy nad sobą utrwala sobie nawyk stawania przed lustrem i powtarzania "Ale ja jestem piękna!". Uwielbiam ją za to.
    A ideałami nie zawracajmy sobie głowy,ideałów nie ma i tylko dlatego możemy do nich wzdychać. Inna sprawa, że ja też lubię się rozejrzeć, ładni ludzie i ładne rzeczy przykuwają moją uwagę samoistnie;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post!
    Zapraszam do mnie :)
    http://patrycjafashionlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. fajnie się czytało mi tego posta ;)

    OdpowiedzUsuń