niedziela, 2 marca 2014

19. Słowa.

Witajcie. Do dzisiejszego tematu zainspirowałyście mnie Wy, a właściwie Wasze komentarze. Nigdy, przenigdy nie przyszłoby mi do głowy to, że moje słowa, które tutaj piszę mogą coś dla kogoś znaczyć, a już na pewno nie pomyślałam o tym, że mogą znaczyć tak wiele. Przecież to "tylko" słowa, moje myśli, odczucia. Niby nic nadzwyczajnego, a jednak.
Poczułam się bardzo wyróżniona, doceniona, potrzebna. Mam nawet takie dziwne uczucie wzruszenia. Chyba pierwszy raz w życiu, to co kocham robić zaowocowało i to tak obficie. Tak, kocham pisać, choć polonistka ze mnie żadna (nienawidziłam tego przedmiotu). Jestem raczej umysłem ścisłym, ale strasznie uważam na słowa, na ich znaczenie, na to czy pasują do siebie w konkretnym zdaniu. Nie sądziłam, że ktoś może zwrócić na to uwagę - znów mnie zaskoczyliście. <3
Moi znajomi śmieją się, że najchętniej biłabym wszystkich słownikiem. Zwracam uwagę na składnie zdania, ilość i dopasowanie czasowników, przecinki, a w szczególności na ortografię. Mogę Wam również zagwarantować, że sposób w jaki pisze odzwierciedla również moją mowę - teraz zapewne pomyślicie - co za dziwadło tak się wypowiada? No cóż, ja - miło mi. :D
 Teraz widzę, że moje starania, dopieszczanie każdego, pojedynczego zdania wraca do mnie i to ze zdwojoną siłą. Nie znam słów, które wyraziłaby moją wdzięczność, za to co piszecie. Samo DZIĘKUJĘ, a nawet BARDZO czy OGROMNIE DZIĘKUJĘ - to za mało, aby wyrazić moją wdzięczność i radość, że jesteście, że ja mogę być dla Was. Z posta na post staram się coraz bardziej, bo nie chcę Was zawieść.
Dlaczego tak dokładnie ważę każde słowo? Otóż uważam, że są one największą i najsilniejszą bronią, do której każdy z nas ma dostęp. Przecież mówi się, że nic nie rani tak jak słowa. Słowa mogą również podnieść nas na duchu, dodać skrzydeł. Pomyślcie - jaką wielką mamy moc. Każdy z nas coś pisze, coś mówi. Pomyślcie ile słów w ciągu dnia przewija się przez naszą głowę, ile z nich wypowiadamy, a ile zachowujemy dla siebie. Po raz kolejny powtórzę - niby nic - TYLKO SŁOWA, a jednak.
Spójrzcie, ile możemy uczynić za pomocą słów. Jaką wielką mają moc. Wyciskają łzy, prowadzą do refleksji, dają nam radość, śmiech. Ile razy po czyiś słowach zaczęliśmy się nad czymś zastanawiać, wątpić, zadawać sobie pytania? Czy to nie jest tylko potwierdzeniem tego jak wiele mogą zdziałać słowa? Oczywiście, świata same słowa nie zmienią, potrzeba czynów. Jednak czy słowa nie są zapalnikiem do czynów?
Teksty piosenek, cytaty z książek - wszędzie słowa. Coś tak zwyczajnego, że nikt już się nad tym nie zastanawia. A może warto się zatrzymać i zamiast paplać bez sensu zacząć ważyć każde słowo zanim kogoś dotknie, zaboli za bardzo? Zły uczynek naprawimy, ból fizyczny minie, ale rana wyrządzona słowem goi się o wiele dłużej, jeżeli w ogóle się goi.
Tak samo w drugą stronę - jak łatwo możemy umilić komuś dzień, zaczynając go od radosnego słowa. Każdy lubi słuchać, czytać miłe komentarze na swój temat - od razu wokół robi się kolorowo. Wy przeszliście samych siebie. To co przeczytałam, przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Po raz kolejny napiszę DZIĘKUJĘ, choć to i tak za mało.
Pozdrawiam Was z OGROMNYM uśmiechem na twarzy. :) Do następnego!

17 komentarzy:

  1. Świetny post :)
    zapraszam do obserwacji mojego bloga na pewno się odwdzięczę :hellofashionbeauty.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna notka <3 Uwielbiam twoje posty :))

    cytruskowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Hey!
    Świetny blog, daje Ci obs :> !
    Również zapraszam na mój blog!
    Dodatkowo,jeśli chcesz znalazłam sposób na zwiększenie popularności bloga który naprawde działa. Z tego co widziałam korzysta z tego większość znanych blogerów/blogerek. Sama się na tym wybiłam :>
    Jest tam również zawarty kontakt do 2 firm które dają za darmo ubrania (w zależności 2-3 w miesiącu) w zamian za post promujący ich firmę.
    Po przeczytaniu tego poradnika, prosze Cię abyś w poleconych podała moją nazwę alaaax.93 - bardzo mi to pomoże !
    tutaj link, jeśli była byś zainteresowana :) http://poradnikblogerski.ulinks.net

    OdpowiedzUsuń
  4. W zupełności się z Tobą zgadzam. Słowa to nasza największa broń, dlatego musimy bardzo uważać na to co, komu i gdzie mówimy. Dziwi mnie tylko dlaczego miałaś trudności z językiem polskim, po przeczytaniu Twojej wypowiedzi raczej mogłabym stwierdzić, że jesteś humanistką a nie umysłem ścisłym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tyle trudności, co nie lubiłam tego przedmiotu. Uczenie się czyichś słów prawie na pamięć czy też pytania typu "co autor miał na myśli" - to nie dla mnie. Moim zdaniem "co autor miał na myśli" , wie lub wiedział tylko i wyłącznie sam autor. A do tego stosy lektur, które miały mnie czegoś na uczyć... Zdecydowanie wolałam liczyć. :)

      Usuń
  5. Co do słów... ostatnio przeraża mnie, że wszyscy nagminnie używają słów: "masakra" "siema" "lol"... co to ma być? Było tyle pięknych słów, które powoli zanikają. Na przykład "serwus". Jak ja dawno nie słyszałam tego powitania. A przecież ono tak ładnie brzmi. Ludzie powinni zwracać uwagę również na jakość słów. Ostatnio wyczytałam, że skrót sms zastępuje się już słowem es. To jest przerażające.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Masakrę" to już słychać nawet z ust wykładowców. Teraz uświadomiłam sobie, że sama często tego słowa używam. Chociaż nie podoba mi się. Muszę to ograniczać. ;)

      Usuń
  6. Bardzo fajny post :)
    Pozdrawiam ciepło

    biszkopcik86.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Słowa mają ogromną siłę, w jednej chwili mogą coś zniszczyć lub dać mnóstwo radości. Świetnie piszesz! Pozdrawiam c; juliettexoxo.blogspot.com ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Również serdecznie pozdrawiam i zgadzam się , że słowa mają olbrzymią moc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam czytać to co piszesz! Jesteś moim natchnieniem i najlepszą poetką! Tak, tak! Poetką! Każdy tekst który piszesz trafia do mnie z ogromną siłą, wyciągam z niego wnioski, ma przesłanie które daje do myślenia i chęć do zmian! :)
    Normalnie aż brak mi słów! I nie dziękuj, bo to tylko Twoja zasługa, że ludzie czytają to co piszesz! Tylko Twoja! :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz pojęcia jaka jestem szczęśliwa, że czytam taki komentarz. <3
      Gdybym nie miała dla kogo pisać, to nie byłoby mnie tutaj. Także to też Wasza zasługa. :)

      Usuń
  10. świetny blog obserwuje i zapraszam ;)
    http://prestizowaelita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z Tobą, słowa mają potężną moc! Cudownie piszesz!

    http://hiddenndreamms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie słowa mają bardzo duże znaczenie, mogą zranić lub dodać skrzydeł. Bardzo fajny i mądry wpis :).

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. faktycznie słowa mają wielka wagę. Niby zwyczajny, naturalny odruch, który wydaje się niczym ważnym, ale jednak posiada wielka moc. Potrafi niszczyć, ranić ale działa też w dobra stronę. Słowa mają ogromna moc i trzeba nimi posługiwać się ostrożnie. Fajnie, że twoja pasja, w którą wkładasz tyle serca i pracy znajduje posłuch wśród twoich czytelników. Znam to uczucie i miło, że go doświadczyłaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń