sobota, 22 lutego 2014

15. Sny

Witajcie. Dziś przychodzę do Was z tematem, który paradoksalnie nasunął mi się podczas rozmyślania o mojej BEZSENNOŚCI. Nie wiem dlaczego tak ciężko jest mi ostatnio zasnąć. Niby nie mam stresów, niby jestem zmęczona, a gdy się kładę to potrafię przewracać się z boku na bok w nieskończoność... Ale nie o tym dziś.
Sny - często je miewacie? Pamiętacie ich treści? Wierzycie w znaczenie snów? Sprawdzacie senniki? Ja osobiście chyba śnię codziennie o czymś tam, ale nie zawsze na drugi dzień pamiętam treść snu. Co  noc, zanim zasnę rozmyślam sobie o różnych rzeczach lub układam w głowie pewne scenariusze. Nie zawsze jednak moje sny się z nimi zgadzają. Zdarza się, że śnią mi się osoby, których już dawno, dawno nie widziałam, a nawet nie myślałam o nich. Gdzieś czytałam, że śnią nam się ludzie, którzy o nas myślą - co o tym sądzicie? Bo ja traktuję to z przymrużeniem oka. Wydaje mi się, że jeżeli ktoś nam się śni, to dlatego, że za kimś tęsknimy. Chociaż z drugiej strony, skoro ostatnio przyśniła mi się osoba, którą widziałam kilka lat temu i jakoś nie miałam nawet okazji o niej pomyśleć, zatęsknić - to może coś w tym jest?
A czy macie jakieś sny, które powtarzają się u Was notorycznie? Ja pamiętam z dzieciństwa, że śnił mi się bardzo często ogromny, czerwony koc - nie wiem dlaczego i pewnie już się nie dowiem, ale zawsze po tym śnie budziłam się spanikowana. o.O Snem, który również się powtarza i z tego co wiem przewija się wśród mas, jest spadanie. Zaciekawiło mnie to kiedyś, że tak wiele osób może śnić o tym samym i postanowiłam sprawdzić co to znaczy. Sennik informuje o tym, że sen taki oznacza, iż boimy się utracić kontrolę nad pewnym aspektem naszego życia (tak w skrócie). Co o tym myślę? W sumie nie wiem.
A jeżeli chodzi o realizm w Waszych snach, to czy przyśnił Wam się kiedyś tak realny sen, że po przebudzeniu nie wiedzieliście czy coś zdarzyło się na prawdę? Ja osobiście przeżyłam takie coś. Pamiętam, że kilka dobrych chwil musiałam dochodzić do siebie, zanim dotarło do mnie, że to był tylko sen.
Na koniec tak ogólnie: co sądzicie na temat znaczenia snów i ich sprawdzalności? Ja osobiście rzadko sprawdzam znaczenie. Jakoś nie mam na to czasu i kilka chwil po przebudzeniu, zazwyczaj nie pamiętam już co mi się śniło. Sprawdzam jedynie sny, które w jakiś sposób były dla mnie zaskakujące i charakterystyczne - jednym słowem NIENORMALNE dla mnie i tym samym zapisały się w mojej pamięci na dłużej. Jednak jeśli chodzi o to znaczenie, to też nie biorę go sobie do serca w 100%. Nie dajmy się zwariować.
Niewątpliwie sny coś znaczą. Odzwierciedlają nasze marzenia, pragnienia, lęki? Niektóre na pewno. Ale jak wyjaśnić sny, które ukazują treści dla nas zaskakujące, szokujące? Czy pokazują coś, co kryje się gdzieś głęboko w nas, w naszym umyśle, w naszej duszy? Hmm... A może po prostu lepiej ich nie wyjaśniać...?
Myślę, że na temat snów można by pisać pół dnia, a nawet i dłużej, ale spokojnie: nie zrobię Wam tego. :D
Czekam na Wasze opinie i jak zwykle gorąco pozdrawiam!

26 komentarzy:

  1. Ostatnio miałam dziwny sen a mianowicie śniłam o tym, że śnię. Nie potrafię tego opisać. W tym śnie, zasnęłam i śniło mi się to samo co w żuciu realnym, taki dziwny ciąg. Po obudzeniu się nie miałam pewności czy to nadal jest sen czy jednak życie realne. To było strasznie dziwne uczucie ;/

    zyciezobiektywem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nigdy nie sprawdzam znaczenia snu ;)

    http://aleksa-aleksandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja to czytam senniki, sama nie wiem po co.
    http://klepart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny post :)

    Pozdrawiam, Julita
    www.crimson-moon2000.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdarza mi się czytać sennik :)
    Obserwuję.
    www.momentforme89.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie pamiętam moich snów. Zdarzyło mi się może z 2 razy w życiu,że po przebudzeniu następnego dnia pamiętałam o czym śniłam. I w jednym śnie gonił mnie diabeł...a ponieważ jakoś oczywistym wydało mi się,że to nie wróży nic dobrego stwierdziłam,że nie sprawdzę co to oznacza. Mój chłopak na przykład, w dzień po śmierci jego mamy miał sens o czarnych ptakach. I on akurat jest moją przeciwnością, więc oczywiście sprawdził co to oznacza, okazało się ,że ...życie pozaziemskie. W pewnym sensie było to zaskoczeniem i pocieszeniem w tamtym czasie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie czytam sennika :)
    Bardzo fajny post,zapraszam do mnie.

    http://joannasztramkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. mi raz przyśnił się tak rzeczywisty sen że straciłam 2 przednie zęby xd i pierwsze co zrobiłam po przebudzeniu to musiałam sprawdzić czy wszystkie zęby są na swoim miejscu xd ja w sumie nie sprawdzam znaczenia snów jakoś tak zawsze zapominam xd

    Zapraszam: http://szarokolorowa1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. również mam problemy z zaśnięciem, niestety od zawsze. nie mam pojęcia czym jest to spowodowane.
    przeczytałam kiedyś bardzo ciekawą książkę o snach. m.in. o fazach snu etc. w każdym razie, każdy ma codziennie jakieś marzenia senne (podobno tak prawidłowo się to nazywa). są to obrazy, które kiedyś widzieliśmy i czasami bezwiednie zapamiętaliśmy. choć mogą się układać w zupełnie odmienne wizualizacje, przekształca je nasza podświadomość. ludzie, którzy nie widzą OD URODZENIA nie mają snów. myślę, że to niechybny dowód na powyższe.
    podobno sny są podpowiedzią wysyłaną przez naszą intuicję, trzeba je tylko odpowiednio zinterpretować.
    ja jednak nie do końca ufam tej opinii. kiedy bardzo coś przeżywam lub silnie myślę o ów rzeczy przed zaśnięciem, pojawia się również podczas snu, więc ciężko mi uwierzyć, że wysyła mi ją podświadomość...
    również wielokrotnie słyszałam o "spadaniu" we śnie. sama jednak nigdy tego nie przeszłam, bynajmniej nie pamiętam. jeśli zaś chodzi o realny sen, to doznałam coś takiego, podobnie wprawiło mnie to w późniejsze zakłopotanie.
    mi samej czasami zdarzy się zajrzeć w internetowy sennik, ale rzeczywiście dzieje się tak naprawdę rzadko. chyba zwyczajnie nie bardzo w to wierzę.
    wyczytałam również kiedyś, że warto próbować zapamiętywać sny i je np. zapisywać. rzekomo trenuje to pamięć i koncentrację.
    jednak jestem zbyt leniwa, żeby to badać i mam na głowie zdecydowanie ważniejsze sprawy niż przeszywające się gdzieś w międzyczasie sny. może to błąd. :)

    http://bloodyverone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja pamiętam najgorszy sen w moim życiu, że ktoś (postać bez twarzy) goni mnie a ja nawet nie mogę krzyknąć. Tylko biegnę i biegnę przed siebie. Straszne uczucie nawet jak na wytwór naszej głowy. Ma się wrażenie, że to trwa kilka godzin i co najgorsze nie możesz się obudzić.
    Pozdrawiam,
    coffeeinpoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam kiedyś podobny sen, do tego jeszcze próbowałam w tym śnie krzyczeć - a mój krzyk był niemy! To było dopiero przerażające.

      Usuń
  11. Mój najgorszy sen, który kiedyś powtarzał się bardzo często to ten, w którym ktoś mnie porywa, a ja tracę głos i nie mogę zawołać mamy, która jest niedaleko. Ostatnio miewam bardzo szalone sny, śmieszne i często sobie je wspominam i mam bekę c;
    juliettexoxo.blogspot.com ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też kiedyś śniło mi się coś podobnego. o.O

      Usuń
  12. w ogóle nie czytam senników.
    Było śniło się, jest wspomnienie, ale nie sprawdzam znaczenia :)

    http://delavie-paula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Sny...To chyba najdziwniejsze i najbardziej nieprzewidywalne zjawiska na tej ziemi :3

    szaryswit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. My zawsze mamy głupie sny:P ale nie sprawdzamy ich znaczenia ;)
    Pozdrawiamy i w wolnej chwili zapraszamy do nas :-*

    Patrycja i Daria

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja na szczęście nigdy nie mam problemów z zasypianiem ;) Obserwuje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny blog! Bardzo oryginalny :)
    paulaaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. przeglądając twojego bloga ubolewam nad tym, że nie jestem tak rozpisana jak Ty, super;)

    zapraszam do mnie i do obserwacji jeśli ci się spodoba;)
    www.redlips-evelinafashion.blogspot.com
    pozdrawiam;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje sny są komiczne. Ale ostatnio często pojawia się w nich pewien chłopak jest tak przelotnie. Patrzy mi w oczy po prostu go mijam. A tak to wczoraj śniło mi się że szłam przez sad u dziadków i zobaczyłam takiego zwykłego kota podpalanego tylko że na metr długości. I taki facet przyszedł i powiedział że jest ogronikiem i mam iść po dziadka a jak poszłam pod dom to on (mój dziadek) siedział na kanapie (na dworze) przed stolikiem i popijał herbatę z ninjami. O.o Tak wyglądają moje sny. Żadko je tylko pamiętam następnego dnia. Szybko zapominam a nigdy ich nie zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapraszam do siebie, jeśli Ci się spodoba zaobserwuj a na pewno się odwdzięczę:)
    http://swiatdzikuski26.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Każdy sen ma sens, nie ma snów bez powodu. Wszelkie próby tłumaczenia ich za pomocą senników, są po prostu głupotą. Senniki ułożone są w sposób symboliczny, ktoś kto go układał nie znał Twojego życia. Nie może idelanie go przetłumaczyć. Tylko ty możesz to zrobić, co nie jest wcale takie trudne. Kiedyś napiszemy o tym na blogu.. :)
    Pozdrawiamy i zapraszamy!
    thehauntedway.blogspot.com
    +obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziwne że ja ez chodzę coraz pozniej spac a jak już się położę to dalej nie mogę zasnąć co najmniej przez godzinę...Senniki? to ściema i te wszystkie wróżby ze snów, radzę nie wierzyc...
    dorey-doorey.blogspot.com
    obserwujemy?♥ jak ci się spodoba to zacznij u mnie a ja się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawa tematyka posta :) Ja w znaczenie snów akurat nie wierzę, ale pamiętam sytuację gdy śniło mi się że pofarbowałam włosy na żółto i po przebudzeniu z ogromną paniką biegłam do lustra by to sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  23. W psychoanalizie przywiązuje się duża wagę do snów, analizuje się niektóre ich aspekty, te które kojarzą się śniącemu z czymś z realnego życia. No cóż, związek takiej analizy z rzeczywistością jest pewnie hm ... luźny ;)

    OdpowiedzUsuń